به نام پروردگار بخشنده و مهربان

تقریباً همه منو با اسم سجاد میشناسن، هر چند که توی شناسنامه محمدعلی ثبت شده! ماجراش هم قدیمیه و البته نه چندان با اهمیت. متولد سال 1372 هستم و اهل اصفهان. از سال 89 برای تحصیلات دانشگاهی به تهران رفتم و کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو تو رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه شریف خوندم. بعد از اتمام تحصیلم هم، همونجا به عنوان طراح تجهیزات صنعتی پیشرفته در شرکت طراحی سیستم و اتوماسیون دورعلی مشغول به کار شدم. اگر فرصتی پیش بیاد دوست دارم که درس هایی که دوستشون دارم و بهشون مسلط هستم مثل «طراحی اجزا ماشین» و «کنترل اتوماتیک» رو تدریس کنم. توی کار با نرم افزار مدلسازی سه بعدی SolidWorks هم تقریباً حرفه‌ای هستم. 

غیر از فعالیت های کاری، عمده زمان من به مطالعه میگذره و بیشتر از این که ورزش کنم به ورزش و ورزشکارا علاقه دارم! ولی همیشه سعی کردم که ورزش رو به برنامه ام اضافه کنم. :-)

اکثر کتابایی که اخیراً می خونم توی دو تا گروه دسته‌بندی میشن: رمان و توسعه

در واقع به نظرم کتاب‌خوندن بدون رمان خوندن بی‌معنیه. برای همین حتی شده که وسط خوندن یه کتاب دو تا رمان هم شروع و تموم کردم!

عمده کتاب‌های غیر داستانی که می خونم حول محور توسعه جمع میشن. به این معنی که تاریخ ایران یا تاریخ تکنولوژی یا سرگذشت یه شرکت بزرگ یا یه فرد خاص رو می خونم یا نظرات انسان هایی که در حوزه توسعه ملل یا پیشرفت اقتصادی کار کردند؛ بعد سعی می کنم محتوای این مطالب رو با عینک توسعه و نگاه به تصمیم هایی که گرفتن و نتایجی که از اونها بر اومده کنکاش کنم.

من مقوله «زبان» رو هم دوست دارم اما در موردش چندان اطلاعی ندارم. به نظرم میرسه که استعداد زبان آموزی ام از میانگین عامه بالاتره و البته تا حد قابل قبولی انگلیسی بلدم. اندکی هم آلمانی یاد گرفتم که فعلاً یادگیری اون معلق باقی مونده و تا زمانی که از سطح زبان انگلیسی ام راضی نشم سراغش نمیرم.

چندان اهل فیلم دیدن نیستم ولی جدیداً سعی کردم که بیشتر فیلم ببینم.

پیش از این وبلاگ، من یه وبلاگ دیگه هم داشتم که توی بلاگفا مستقر بود. هر از گاهی هم جوگیر می شدم و به‌روزش می کردم. اما اونجا یه حس دیگه ای داشت و احساس کردم که شاید نقل مکان بتونه تغییری توی جنس نوشته هام ایجاد کنه. در واقع به خاطر سبک نوشتنم در اون وبلاگ، یه سبک غالبی داشتم و به راحتی نمی تونستم از اون جدا بشم و جدیداً احساس می کنم که اون سبک رو دیگه دوست ندارم.

اگر احیاناً کسی دوست داشت با من تماس بگیره می تونه از همین گزینه تماس با من در بالای وبلاگ استفاده کنه.